Balance trainer
20 september 2018

5 oefeningen balance trainer

Iedereen die hardloopt, weet hoe belangrijk het is om balans oefeningen te doen. Een goede balans zorgt ervoor dat je makkelijker kunt hardlopen en minder kans hebt op blessures. Er is bij mij nog heel wat te winnen als het gaat om mijn balans en daarom ben ik ook juist zo blij met deze balance trainer! Ik kan nu een pittige workout doen, gewoon thuis! Ik laat je 5 oefeningen zien die je kunt doen met de balance trainer.

1. Squat

Oefeningen balance trainerBalance Trainer

Ik denk wel één van de meest bekende oefeningen. De squat. Zodra je op de balance trainer staat is het even zoeken naar je balans en zodra je die hebt gevonden kun je rustig zakken. Een flinke uitdaging, want als je een beetje diep wilt squatten, is het hard werken om goed te blijven staan. Een mooie oefening dus voor als de “normale” squat eenvoudig voor je is.

2. Buikspieren

Oefeningen balance trainer

Bij deze oefening ga je zitten op de balance trainer. Je trekt je knieën op en strekt je armen voor je uit. Je kunt zo blijven zitten want door de balans die je moet zoeken, zijn je buikspieren al hard aan het werk. Probeer dit 3x 15 seconden vol te houden. Mocht dit nou echt te makkelijk voor je zijn, kun je nog je benen strekken en weer intrekken en dit herhalen.

3. Planken

Balance trainer

Ook deze oefening is bij de meeste mensen wel bekend. Draai bij de plank de balance trainer om en steun met je handen op de onderkant van de balance trainer. Houd vervolgens je lichaam recht en probeer dit 3x 30 seconden vast te houden. Probeer hierbij de balance trainer recht te houden en niet te veel te laten wiebelen.

4. Zijstap

Oefeningen balance trainer

Yes, een actieve oefening! Draai de balance trainer weer om en ga er naast staan. Stap vervolgens met 1 voet op de balance trainer en zet daarna je andere voet erbij. Je eerste voet stapt er nu aan de andere kant weer af en zet deze vervolgens weer in het midden om hetzelfde te doen. Je kunt dit in een lekker tempo doen, waardoor je ook je hartslag lekker omhoog laat gaan!

5. Biceps curl

Het voordeel van de balance trainer is dat je er 2 handvatten bij geleverd krijgt. Deze maak je vast een de balance trainer, waardoor je ook gelijk een aantal leuke arm oefeningen kunt doen! Ga op de balance trainer staan en pak de handvatten vast. Duw je ellebogen in je zij en breng je onderarmen naar boven en laat deze weer zakken. Herhaal deze oefening 3x 15 keer. Tegelijkertijd probeer je je balans te houden met je benen. Een super oefening! Je kunt dit ook doen met bijvoorbeeld je handen recht voor je uit.

Kortom; er zijn genoeg mogelijkheden met de balance trainer! Wat is jullie favoriete oefening?

Liefs,

Tamara


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en updates via social media! Tamara Kops

Reacties


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Hardloopvlog

Meest recente hardloopblogs

Populaire hardloopblogs

From Tamara with Love