Behaal jij je doelen
1 maart 2019

Behaal jij je doelen of word je geremd?

Begin dit jaar schreef ik een blog over mijn doelen voor 2019. Een van de doelen was het verliezen van 10 kilo waar ik mezelf een jaar de tijd voor gaf. Nu de lente in het verschiet ligt, merk ik dat steeds meer mensen eenzelfde streven hebben (of nog veel meer kwijt willen zodat ze niet meer zichtbaar zijn op het strand). Maar het bereiken van je doelen is vaak lastiger dan je van tevoren denkt.

Welke doelen heb jij gesteld en bereik je de doelstellingen? Of is er iets dat je ontzettend remt? Misschien dat je met mijn persoonlijke tips verder komt!

De juiste kleding is goud waard

Als fanatiek sporter (hardlopen, spinning, boksen en meer) weet ik dat de juiste kleding een enorm verschil maakt. Heb je kleding aan die eigenlijk niet goed past of kleding die helemaal niet geschikt is voor het sporten? Dan wordt het sporten zelf een vervelende ervaring en daalt je motivatie al snel tot het minpunt.

Kies daarom altijd kwalitatieve kleding. Dat geldt ook wanneer je op zoek gaat naar onderkleding! Kwalitatief ondergoed kopen is minstens zo belangrijk als de juiste schoenen tijdens het trainen! Zeker wanneer je bijzonder veel beweegt, zoals tijdens het hardlopen of boksen. Je wilt immers niet verslagen worden door je eigen slip, toch?

Eerlijke doelstellingen

Toen ik besloot dat ik 10 kilo wilde verliezen, heb ik mezelf een jaar de tijd gegeven. Dat klinkt een beetje matig, maar het is exact wat ik wil. Afvallen na een zwangerschap op een verantwoorde, gezellige en gezonde manier.

Kijk eens naar jouw eigen doelstellingen. Zijn het targets die meer geschikt zijn voor topsporters? Passen de doelstellingen wel écht bij je en zijn ze haalbaar op een leuke manier?

Wanneer jouw doelstellingen te ambitieus zijn, wordt het ontzettend lastig om gemotiveerd te blijven. Leg de lat daarom liever wat te laag, zodat je halverwege je doelstellingen omhoog bij kunt stellen. Dat werkt veel beter voor je motivatie.

Zoek de oorzaak – geen smoesjes

Heb je het idee dat je geremd wordt, ga dan eens op zoek naar de echte oorzaak. Dus geen ‘ik heb twee nachten slecht geslapen’ maar ‘ik kan mezelf niet motiveren’. Wanneer je weet wat de remmende factor is, kun je vaak kleine aanpassingen doen waardoor het sporten weer leuk wordt. Heb je er bijvoorbeeld al eens over nagedacht om samen met iemand anders te gaan sporten?


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en updates via social media! Tamara Kops

Reacties


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Reisvlog

Goedkope reistickets

Populaire reisblogs

From Tamara with Love

Europese steden

Noord-Amerikaanse steden

Aziatische steden