13 juli 2015

Gezonde hapjes

Vorige maand was ik jarig (hoera!) en dit vierde ik met een verjaardagsloop. Naast dat wij met zijn alle gingen hardlopen, moest er natuurlijk ook gegeten worden. Omdat deze verjaardag volledig “healthy proof” moest zijn, had ik een aantal heerlijke gezonde hapjes voorbereid! Ben je op zoek naar een aantal lekkere hapjes voor een verjaardag of een feestje? Kijk dan snel verder!

Omdat ik tijdens mijn verjaardag ook nog bezig was met mijn scriptie, had ik niet heel erg veel tijd om de hapjes klaar te maken. Daarom koos ik voor hapjes die makkelijk en snel te bereiden zijn, maar toch gezond!

1. Fruitstokjes

Gezonde hapjes

Deze heerlijke fruitstokjes vielen erg in de smaak! Koop verschillende soorten fruit (meerdere kleurtjes zijn het leukst!), was ze, en rijg ze op een saté prikker.

Voor deze fruitstokjes heb ik gebruikt:
– Druiven
– Aardbeien
– Bessen
– Kersen

Maak verschillende combinaties, aangezien de een het ene fruit lekkerder vind dan de ander! Succes gegarandeerd.

2. Gevulde ei

Gezonde hapjes

Typische Nederlandse gezonde hapjes zijn natuurlijk gevulde eitjes, boordevol met eiwitten! Heerlijk voor de sporters onder ons. Het is wellicht niet het gezondste hapje, maar oh zo lekker + je spieren vinden dit ook heel erg fijn.

Kook de eieren 10 minuten, snijd de eieren door de helft en haal vervolgens het eigeel eruit. Meng het eigeel met vetarme mayonaise, peper en zout. Schep vervolgens het eigeel weer terug in de eieren en klaar ben je! Hoe simpel wil je het nog hebben..

3. Meloen met ham

Gezonde hapjes

Dit is mijn persoonlijke favoriet. De frisse smaak van de meloen, gecombineerd met het zoute van de parmaham. Een oude klassieker, maar dit blijft lekker. Uiteraard ook een aantal stukjes Galia meloen voor degene die niet van ham houden. Ik had dit hele bord wel in mijn eentje kunnen opeten! Wat heerlijkkkkk!

4. Toastjes, Walnoten en meer!

gezonde hapjes

Maar er was meer.. er waren ook nog walnoten! Walnoten zijn onder andere goed voor je stoelgang, tegen stress en deze zitten vol met antioxidanten! Zo’n 50 gram walnoten per dag is dus hartstikke goed voor je!

Naast de walnoten waren er ook nog volkoren crackers met kipfilet, zalm en rosbief. Een aantal hadden nog komkommer schijfjes erop liggen en weer andere crackers waren besmeerd met roomkaas.

Laat jouw familie en vrienden ook meegenieten van de fit journey die je volgt en schotel ze eens wat lekkere gezonde hapjes voor, in plaats van kaas, worst en chips! Succes!

Voor meer gezonde borrelhapjes kun je ook naar cateringhapjes.nl.

Liefs,

Tamara Kops


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en updates via social media! Tamara Kops

Reacties


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Foodvlog

Bestel nu online

Meest recente Foodblogs

Populaire foodblogs

From Tamara with Love

Multiculturele recepten