24 augustus 2015

Gezonde pizza

Eigenlijk ben ik zelf niet zo’n pizza fan. Als ik de supermarkt in loop, kies ik zelden voor een pizza. Bij een echte Italiaan of op vakantie is dat anders. Ondanks dat ik nog steeds andere gerechten lekkerder vind, kan ik af en toe toch redelijk blij worden van een pizza. Maaaaaar; nu heb ik zelf een pizza gemaakt! Hmmm.. deze was heerlijk, al zeg ik het zelf! Natuurlijk ging ik wel voor een gezonde pizza, aangezien we wel een beetje aan onze lichamen moeten denken ;)! Zelfs als je niet zo’n fan bent van pizza’s, moet je deze zeker eens proberen! Lees snel verder voor het recept van deze gezonde pizza!

Gezonde pizza

Benodigdheden:
– Spelt pizza bodem
– Tomatensaus of pesto
– Kip of Zalm
– Ketjap
– Broccoli
– Paprika: rood en geel
– Mozzarella
– Rucola
– Tomaat
– Rode peper (optioneel)
Gezonde pizza

Zo maak je het:

– Smeer de pizza bodem in met tomatensaus of pesto. Het is net wat je lekkerder vindt.
– Bak de zalm of kip in een pan gaar
– Doe bij de kip een scheut ketjap
– Kook de broccoli in 7 minuten gaar
– Snijd de paprika in reepjes en leg deze op de pizza bodem
– Snijd de mozzarella en tomaat in plakjes en leg deze ook op de pizza bodem
– Bedek 1 pizza met de gare kip en de ander met de zalm
– Doe over de pizza met zalm de gekookte broccoli
– Doe het geheel 10 minuten in een voorverwarmde oven van 220 graden
– Maak het geheel af met rucola

Gezonde pizza

Hmm, dat wordt smullen!

TIP: Wil je meer gezonde en simpele recepten zoals de gezonde pizza, gezonde omelet, Apfelstrudel of gezonde hapjes? Schrijf je dan onderaan in voor de Healthy Running nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van deze recepten!

Eetsmakelijk,

Tamara Kops


Blijf op de hoogte van de laatste blogs en updates via social media Tamara Kops

Reacties


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest recente Foodblogs

Populaire foodblogs

From Tamara with Love

Multiculturele recepten