8 februari 2017

Hoe zien mijn trainingsweken er uit?

Nu de Marathon alweer even achter ons ligt, zien mijn trainingsweken er ook weer anders uit. Nou ja, niet geheel anders, maar toch een beetje. De dagen dat ik train zijn voornamelijk hetzelfde, maar alleen de training zelf ziet er anders uit. Vandaag geef ik een kijkje in mijn trainingsweek!

Hoewel ik liever 2 uur ga rennen, dan een uur in de sportschool sta, weet ik ook hoe belangrijk het is om naar de sportschool te gaan. Of in elk geval om krachttraining te doen. Vandaar dat ik dit ook altijd in mijn trainingsweek verwerk. Af en toe als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan, helpt het ook om gewoon wat krachtoefeningen te doen tussen het hardlopen door.

Mijn trainingsweek ziet er als volgt uit:
Maandag: Na een dag werken schiet ik in mijn sportkleding om een workout in de sportschool te doen. Deze wisselt van bovenlichaam (rug, schouders, borst, core) tot onderlichaam (benen, billen). Ik word tijdens deze training altijd gecoacht door Etienne en voordat ik het weet staan we altijd weer een uur tot anderhalf uur in de sportschool.
Dinsdag: Op dinsdag geef ik training en loop ik gemiddeld 6 à 7 km. Dit is voor mij een duurloop tempo, waarbij ik heerlijk kan genieten van de gezelligheid en mijn lichaam ook een beetje laat herstellen.
Woensdag: Deze dag wisselt meestal van wat ik doe. De ene keer heb ik een afspraak (fysio) en neem ik een rustdag, de andere keer ga ik toch voor een rondje hardlopen. Meestal rond de 5 à 6 km.
Donderdag: Donderdag geef ik ook training en loop ik ook gemiddeld 5 à 6 km.
Vrijdag: Deze dag is mijn rustdag. Ik vind het heerlijk om na een week hard werken het weekend te beginnen met een rust avondje of af spreken met vrienden en vriendinnen. Héél af en toe doe ik nog snel een rondje van 5 km (als ik het echt niet kan laten ;)).
Zaterdag: De zaterdag verschilt ook altijd. Als ik vrijdag een rustige avond heb gehad, vind ik het heerlijk om een rondje te gaan rennen of de sportschool in te duiken. Als ik voel dat mijn lichaam nog rust nodig heeft, neem ik deze zodat ik de zondag fit aan mijn duurloop kan beginnen.
Zondag: Zoals bijna bij elke loper denk ik, is zondag mijn duurloop dag. Deze runs zijn meestal tussen de 10 en 15 km, maar kan in aanloop naar een wedstrijd ook verschillen. Eigenlijk geniet ik van deze training altijd het meest. Lekker ’s ochtends vroeg opstaan om de natuur in te gaan voor een run. Dat is toch wel waar ik het voor doe.

Zoals je ziet heb ik een paar vaste dagen waarop ik sport en de rest kan ik aanpassen. Dat doe ik ook expres, zodat er ook nog ruimte genoeg is om andere dingen te doen en mijn schema aan te passen. De vaste dagen zorgen ervoor dat ik genoeg train en de andere dagen zorgen voor de flexibiliteit. Heel fijn!
Hoe ziet jouw gemiddelde trainingsweek eruit?

Liefs,

Tamara


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en updates via social media! Tamara Kops

Reacties


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Hardloopvlog

Kinderslaapcoach nodig?

Wist je dat ik ook gecertificeerde baby en kinderslaapcoach ben? Op een liefdevolle manier helpen wij kinderen van 0 t/m 4 jaar weer slapen.

Logo Slaapkops

Populaire hardloopblogs

From Tamara with Love

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.