3 juli 2020

Slaapcoach Yara update

Zoals eerder aangegeven, zijn we met Yara een slaapcoach traject gestart bij Slaapcoach Anneke. We zijn momenteel 1 week en 1 dag bezig en ik krijg regelmatig de vraag hoe het nu gaat en welke tips we o.a. hebben gekregen. Tijd dus voor een update!

We zijn natuurlijk nog niet zo lang bezig, dus alles kan ook nog niet gelijk perfect gaan. Er zijn zeker wel al stappen gemaakt en we hebben het gevoel dat we de goede richting op gaan. Wat er nu beter gaat: Yara slaapt in haar eigen bed, ’s nachts nog 2 of max 3 voedingen, makkelijker in slaap, minder buikkrampjes! Waar we komende tijd nog aan moeten werken: zelf in slaap vallen, slaapjes verlengen.

Laat ik vooropstellen dat een slaapplan helemaal ingericht wordt op het kind. Er bestaat geen kant en klaar plan (was het maak zo makkelijk ;)) dat op ieder kind toegepast kan worden. Er wordt ook naar heel veel verschillende aspecten gekeken want het heeft natuurlijk allemaal met elkaar te maken, zoals lichamelijke ongemakken en slaapassociaties etc. Mocht jouw kind ook slaapproblemen hebben, raad ik aan om een slaapcoach te contacten, zodat er echt gekeken kan worden naar de specifieke behoeften. Bij Yara was vooral ’s nachts het probleem dat ze elke keer ’s nachts weer wilde drinken om in slaap te komen. De afgelopen tijd hebben we haar getroost/gewiegd om weer in slaap te komen in plaats van gelijk weer drinken. Na 2,5/3 uur mag ze weer drinken, maar als ze bijvoorbeeld gedronken heeft en een half uur later weer wakker wordt, kan het geen honger zijn (ze groeit ook gewoon goed, dat is natuurlijk wel belangrijk). Ik moet zeggen dit gaat heel erg goed. Ze wordt nog wel wat vaker wakker, maar met een speentje is ze ook goed te troosten. Doordat haar buikje nu ook meer rust krijgt, zijn de buikkrampjes ook een stuk minder. Daarnaast werken we met wakkertijden. Voor Yara’s leeftijd is dat 90 minuten. Zodra ze wakker wordt beginnen we met tellen en 90 minuten later moet ze weer op bed liggen. Vaak laat ik haar dan heel even liggen en als ze begint te “zeuren” wieg ik haar en valt ze meestal binnen 5 minuutjes in slaap. ’s avonds heeft ze nu nog iets meer moeite, maar dat komt wel. Daarnaast werken we met een bedtijdritueel. Elke keer dezelfde handelingen voordat Yara gaat slapen zodat ze weet dat het bedtijd is. Er zijn nog véél meer tips waar we mee werken, maar dit is waar we vooral mee begonnen zijn!

Op de opvang werken ze nu ook mee met de wakkertijden en zij gaven aan dat ze een heel ander kind zien. Veel rustiger, vrolijker en makkelijker. Dat is zo fijn om te horen, want ze had echt nog wel wat moeite op de opvang!

Kortom: we hebben echt al wat stappen gezet, maar er zijn ook nog wat stappen te zetten. We zijn natuurlijk pas net begonnen! Uiteraard houden we jullie op de hoogte hoe het verder gaat. Hebben jullie vragen? Stel ze gerust!

Liefs,

Tamara


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en updates via social media! Tamara Kops

Reacties


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste Reisvlog

Kinderslaapcoach nodig?

Wist je dat ik ook gecertificeerde baby en kinderslaapcoach ben? Op een liefdevolle manier helpen wij kinderen van 0 t/m 4 jaar weer slapen.

Logo Slaapkops

Goedkope reistickets

Populaire reisblogs

From Tamara with Love

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Europese steden

Noord-Amerikaanse steden

Aziatische steden