10 oktober 2014

Tips!

Deze week viel een beetje tegen wat betreft het hardlopen.

Ik heb weinig kilometers gemaakt en de enige echte lekkere run was woensdag avond met de loopgroep. We gingen tijdens deze les verder met de Verheul methode. Vorige keer hebben wij 2 minuten op wedstrijdtempo gelopen en daarna lopen en dribbelen. Deze week werden dit al 3 minuten. Het leek voor mijn gevoel veel langer te duren dan die 2 minuten. Volgende week doen we nog een keer 3 minuten en daarna gaan we verder met opbouwen. Volgende week zal ik toch iets meer moeten gaan trainen aangezien ik zaterdag 18 oktober de herfstloop in Lelystad ga lopen. Ik ga nu eerst lekker een weekend weg en maandag weer vol aan de bak.

Om jullie toch wat nieuws te geven heb ik wat tips voor de hardlopers wat betreft het ontbijt. Zelf vind ik het altijd lastig als ik mijn ochtendrun doe wat ik daarvoor moet innemen. Zonder kan ik niet, maar van een te grote maaltijd krijg ik altijd steken. Hierbij dus de tips van hardloopshop wat je moet eten voor het hardlopen:

– De eerste fout die veel mensen maken is om NIET te eten. Je lichaam heeft brandstof nodig en zonder kan deze niet functioneren. De juiste brandstof voor je lichaam zijn koolhydraten. Deze kunnen makkelijk worden omgezet in energie. Een goed hardloop ontbijt bevat volkoren granen en simpele koolhydraten zoals fruit.

– Hardlopen zorgt er voor dat je eten langer voelbaar blijft in je lichaam. Hierdoor helpt het dat je minder snel je voorraad hoeft bij te vullen dan dat je bijvoorbeeld de hele dag achter een bureau zit. Eet dus niet te veel, maar zorg wel dat het genoeg is voor jou lichaam om fit te blijven. Dit hangt natuurlijk helemaal af van hoelang, hoe ver en hoe intensief je hardloopt.

– Het is beter om steeds kleine porties te eten dan in één keer een grote portie. Een goed ontbijt voor het hardlopen zou zijn: 2 volkoren boterhammen met pindakaas, een banaan en een kop thee. Neem dit wel een uur van te voren in zodat je lichaam nog genoeg tijd heeft om het eten te verwerken zodat je de energie kan gebruiken.

Meer van deze tips zijn te vinden op https://www.hardloopshop.nl/nieuws/hardlopen-gezond-ontbijt

Hopelijk kunnen jullie wat met deze tips en hebben jullie een betere hardloopweek gehad dan ik. Volgende week ben ik weer back on track. Fijn weekend!

Sportieve groet,

Tamara Kops

Shares 0

Reacties


Geef een reactie